Dwa najczęściej używane narzędzia w warsztacie

Filed in Motoryzacja by on 6 lipca 2016 0 Comments

Mechanik samochodowy – człowiek, który nie boi się pracy i jeśli wykonuje ją dobrze to może pozwolić sobie na wygodne życie. Tak właśnie część społeczeństwa mówi o ludziach, którzy wykonują ten zawód, co zresztą jest słuszne. Zdarza się jednak, że niektórzy żyją w przekonaniu, iż mechanikowi wystarczy jedynie kompresor tłokowy, zestaw kluczy i można zaczynać pracę. Nic bardziej mylnego i właśnie na ten temat warto byłoby powiedzieć kilka słów, aby przełamać krzywdzące dla profesjonalistów stereotypy.

W warsztacie kompresor tłokowy choć jest niezwykle często używanym urządzeniem to nie wszystko. Zestaw kluczy to także tylko część tego, co jest potrzebne do prawidłowej pracy. Najważniejsza jest wiedza mechanika i to, w jaki sposób potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Dziś prostownik z rozruchem może mieć każdy. Co ciekawsze, jego koszt nie przekracza kilkudziesięciu złotych za mniej jakościowy model do domowego użytku. Czy to jednak czyni z takiego człowieka mechanika? Niekoniecznie i z tym chyba zgodzić może się każdy. Jako, że kompresor tłokowy oraz prostownik to najczęściej wykorzystywane urządzenia może warto jeszcze powiedzieć kilka słów o tym, w jakich sytuacjach te sprzęty są używane.

prostownik z rozruchem do auta

Kompresor – do pompowania kół?

Sprężarka sama w sobie nie służy tak na prawdę do niczego. Jej wykorzystanie jest ściśle zależne od części jakie zostaną do niej zastosowane. Kompresora faktycznie można używać do pompowania kół, ale równie dobrze można go używać do odkręcania kół i wszelkich innych śrub, dzięki zastosowaniu pistoletu pneumatycznego. Odpowiednia końcówka posłuży również do ropowania silnika, bądź nadwozia. Kompresory są również nieodłącznym elementem wyposażenia warsztatów blacharsko-lakierniczych.

Prostownik – „do rozruszania”?

Być może brzmi to dość komicznie, ale fakt faktem stosując tu kolokwializm, prostownik na prawdę służy do „rozruszania”. Jego główną funkcją jest ładowanie akumulatora, ale jeśli na wyposażeniu warsztatu znajdzie się prostownik z rozruchem, to wówczas wielogodzinne ładowanie akumulatora jest zbędne. Samochód odpala i to wystarczy, ponieważ podczas trasy akumulator będzie ładował się sam, dzięki alternatorowi, który jest w samochodzie.

Mechanicy wykonują bardzo ważną pracę, którą należy doceniać. Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez samochodów czy komunikacji miejskiej. Wszystkie maszyny, tak samochody, jak i wiele innych mogą jednak ulegać usterce. Zestaw kluczy nie wystarczy, aby ją zniwelować. Wówczas przecież każdy byłby swoim własnym, prywatnym mechanikiem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *