Co zbadamy wykonując audyt SEO?

SEO

Przeprowadzenie audytu SEO to najprostszy sposób na sprawdzenie stopnia optymalizacji strony pod kątem jej odczytu przez najpopularniejsze na rynku wyszukiwarki internetowe. Trzeba mieć świadomość, że wadliwa optymalizacja strony to jedna z podstawowych przeszkód w późniejszym pozycjonowaniu witryny. Dlatego przed rozpoczęciem pozycjonowania tak ważne jest zbadanie, wykrycie i ewentualne usunięcie błędów, które mogą przeszkadzać w realizacji tego procesu. Darmowy audyt SEO staje się zatem pierwszym krokiem na drodze do osiągnięcia lepszej pozycji danej witryny w Internecie i jednocześnie zwiększenia liczby jej odwiedzin przez statystycznych użytkowników sieci.

Co możemy zbadać wykonując darmowy audyt SEO? Przede wszystkim określimy stopień widoczności strony w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli strona ma wadliwą konstrukcję lub znajdziemy w niej poważne błędy może okazać się, że w ogóle nie jest ona indeksowana przez wyszukiwarki, a tym samym może być zupełnie niewidoczna dla statystycznych użytkowników Internetu. Wykonanie darmowego audytu SEO pozwala sprawdzić, jaka jest dostępność witryny i jak wygląda jej widoczność w wynikach wyszukiwania największych wyszukiwarek internetowych tj. Google. Drugi, niezwykle ważny aspekt darmowego audytu SEO to sprawdzenie, czy strona jest zgodna z aktualnie obowiązującymi standardami sieciowymi. Zgodność z tymi standardami sprawia, że strona będzie prawidłowo wyświetlana przez wszystkie rodzaje istniejących na rynku wyszukiwarek internetowych. Brak tej zgodności to mniejsza dostępność strony i tym samym słabsze efekty podczas jej ewentualnego pozycjonowania.

Darmowy audyt SEO to także możliwość zbadania takich elementów jak: znaczniki tytułów i opisy – zawsze powinny być unikalne, mieć odpowiednią długość i zawierać właściwe frazy kluczowe, słowa kluczowe – które z nich wygenerują największy ruch w witrynie, treść strony – powinna być unikalna, czytelna i zawierać słowa kluczowe, na które zamierzamy pozycjonować witrynę internetową, linki wewnętrzne i zewnętrzne – zbadanie konstrukcji linków, które z nich prowadzą do podstron serwisu lub do i z zewnętrznych stron internetowych, mapa witryny, pliki multimedialne i grafika – czy zdjęcia i filmy wideo mają odpowiednie opisy, które umożliwiają dotarcie do tych materiałów innym użytkownikom sieci i wiele innych aspektów, dzięki którym można sprawdzić, czy dana witryna odpowiada najnowszym standardom, a jej konstrukcja jest zgodna z ogólnymi zasadami optymalizacji witryn internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *