Turystyka motocyklowa to clou pasji motocyklowej. Beztroskie przemierzanie kolejnych punktów docelowych i nawijanie asfaltu na koła naszej maszyny to idea, której nie da się negować. Oczywiście nie każdy motocykl jest przygotowany do dalekiej turystyki – sportowe maszyny na tor lub zwykłe małe skutery raczej nie nadają się do zwiedzania kontynentu – producenci motocyklowi przygotowali się na grupę odbiorców, którzy chcą od jazdy motocyklowej czegoś więcej, niż zwiedzania okolicznych terenów. Tak powstała grupa motocykli szosowo-turystycznych, które łączą magię podróżowania jednośladem z możliwością szybkiej i bezpiecznej turystyki.
Motocykle szosowo-turystyczne są wyższe, niż typowe maszyny sportowe. Są także nieco cięższe. Cechują się także mniejszą mocą, pojemnym bakiem i elastycznością silnika. Dzięki temu motocyklista nie musi ciągle walczyć o przyczepność lub wachlować biegami. Motocykle szosowo-turystyczne mają jeszcze jeden punkt konstrukcyjny, któremu warto się przyjrzeć – posiadają konstrukcje pod instalację sakw i kufrów. Niestety, ale motocykl nie posiada typowego bagażnika. Doczepianie do motocykla przyczepki jest niepraktyczne, a wyjazd na podbój Europy z jedną parą skarpet w plecaku może nie okazać się spełnieniem marzeń. Wybierając się w kilkuset kilometrową wyprawę należy zaopatrzyć się w sakwy i kufry boczne oraz akcesoryjne miejsca bagażowe, takie jak tankbagi. Unikajmy jazdy z plecakiem – po kilkuset kilometrach zrozumiemy, dlaczego lepiej odciążyć plecy.
Kufry i sakwy motocyklowe to idealne rozwiązanie. Możemy przymocować kufry po bokach motocykla i w tylnej, centralnej części. Dzięki temu zyskujemy od 30 do 45 litrów pojemności na sakwę. To bardzo dużo. W porównaniu z oryginalnymi przestrzeniami bagażowymi motocykli (w niektórych modelach nie mieści się nawet puszka napoju, nie mówiąc o kluczach czy innych akcesoriach), te kilkadziesiąt dodatkowych litrów przestrzeni bagażowej spada nam jak manna z nieba. To oczywiście wykorzystują motocykliści, którzy podróżują swoimi maszynami i przemierzają świat.
Widząc motocykl z kuframi i sakwami możemy domyślać się, że mamy do czynienia z maszyną, która zwiedziła świat. Nie zawsze tak jest – wielu motocyklistów, którzy wykorzystują motocykle do dojazdu do pracy także montuje sakwy. Wyjazd na zakupy? Przewiezienie narzędzi? Z sakwami to nie problem. Co więcej, są one montowane tak , aby nie wpływać drastycznie na jazdę jednośladem. Jeżeli jesteście zainteresowani zakupem zestawów sakw i kufrów, zapraszamy na stronę dlamotocykla.pl – tam znajduje się pełna paleta do wyboru.