Skąd bierze się sukces jednych blogerów, a z czego wynikają porażki innych? W jaki sposób własną pasję przekuć na popularność w sieci? Czy można stworzyć popularnego bloga za niewielkie pieniądze? Te i mnóstwo podobnych pytań zapewne nurtuje wiele osób, które przymierzają się do założenia lub już prowadzą swojego własnego bloga o modzie, kosmetykach czy sporcie. Odpowiedzi nie zawsze są jednoznaczne, w każdym jednak przypadku za podstawę sukcesu dowolnego bloga – może być to modowy blog lub blog o nowinkach sprzętowych – odpowiada pasja twórcy. Bez pasji, zaangażowania i pracy nie ma mowy o sukcesie. Blogi nie stanowią żadnego wyjątku i odstępstwa od tej ogólnej reguły.
Współcześnie przy dużym zainteresowaniu tematem mody czy kosmetyków oraz dużą konkurencją wśród osób tworzących blogi o tego typu tematyce, sama pasja może okazać się jednak niewystarczająca. W świecie blogerów widać postępującą specjalizacją oraz coraz większą profesjonalizację swoich działań. Materiały zamieszczane w sieci stają się niezwykle atrakcyjne pod względem wizualnym oraz dopieszczone pod względem doboru ciekawych treści. Coraz rzadziej są to materiały przypadkowe, budujące wirtualny chaos. To, co do niedawna było traktowane jako hobby, współcześnie staje się pełnoetatową pracą, zapewniającą określone profity oraz gwarantującą rozpoznawalność. Profesjonalnie prowadzony modowy blog może być zatem interesującym sposobem na życie i karierę zawodową, a przynajmniej dobrym wstępem dla przyszłych poszukiwań i dalszego rozwoju.
Założenie oraz prowadzenie w pełni profesjonalnego bloga o modzie wymaga jednak sporych nakładów. Potrzebny jest sprzęt oraz umiejętności. Potrzeba także środków na stworzenie, utrzymanie i promocję serwisu, który ma przyciągnąć tysiące lub nawet dziesiątki tysięcy odbiorców. Bez dużej widowni nie ma bowiem szansy na jakikolwiek sukces w internetowej branży. Oczywiście o wszystkim ostatecznie i tak będzie decydował odbiór naszej osoby przez innych oraz specyfika tematyki, jaką mamy zamiar się zajmować. Niestety ze względu na temat, modowy blog wymagać będzie również sporych nakładów na testowanie nowych produktów, tworzenie ciekawych kolekcji czy śledzenie najnowszych trendów. Dopiero z czasem możemy liczyć na jakikolwiek profity z prowadzonej działalności, a zatem początek może być naprawę trudny i bez odpowiedniego zaplecza ciężko będzie o sukces. Oczywiście próbować zawsze można, w końcu nikt nie jest w stanie do końca przewidzieć zachowań internetowych społeczności – te zawsze chodzą swoimi ścieżkami.