Jedną z najpopularniejszych i najbardziej uznanych marek produkujących suchą karmę dla zwierząt domowych jest bez wątpienia Royal Canine. Firma ta, o gruntowanej już pozycji na rynku, liczy sobie blisko pięćdziesiąt lat. Założył ją w 1967 roku francuski chirurg – weterynarz, Jean Cathary. W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku prowadził on klinikę weterynaryjną w niewielkiej wsi we Francji, w regionie Gard. Pan Cathary był bardzo zmartwiony ogólnym poziomem zdrowia zwierząt, które do niego trafiały – szczególnie chorobami skóry oraz futra. Weterynarz doszedł do wniosku, że główną przyczyną takiego stanu zdrowia jego pacjentów jest nieprawidłowa dieta, dlatego rozpoczął prace nad stworzeniem suchej karmy na bazie płatków. Royal Canine narodziła się pod koniec lat sześćdziesiątych w garażu pana Jeana Cathary’ego, w stojącym tam piekarniku. Karma okazała się wspaniałym sukcesem.
Dieta opracowana przez Cathary’ego znacznie poprawiła poziom zdrowia zwierząt, które do niego przyprowadzano. Dlatego, w 1968 roku weterynarz postanowił opatentować swój wynalazek i zarejestrował wszystkim dzisiaj znaną markę „Royal Canin”. Zamknął swoją klinikę weterynaryjną i zajął się masową produkcją oraz dystrybucją swojej suchej karmy. W tym celu sprowadził ze stanów zjednoczonych skomplikowaną maszynę do produkcji suchej karmy – wytłaczarkę, zostając pierwszym w Europie przedsiębiorcą używającym podobnego sprzętu (i w ogóle pierwszym producentem suchej karmy na Starym Kontynencie). Royal Canine było też pionierem w innej kwestii – to pierwsza marka karmy dla zwierząt, której reklamy ukazały się w telewizji.
Produkcja i sprzedaż suchej karmy wciąż się błyskawicznie rozwijały – dość powiedzieć, że już w dwa lata po rejestracji, firma Jeana Cathary’ego przeobraziła się w korporację o nazwie „Royal Canin S. A.”. W 1970 otworzono drugą, większą od pierwszej fabrykę zwierzęcej karmy. Ponad czterdziestoosobowy personel produkował w niej rocznie pięć i pół tysiąca ton karmy rocznie. Dwa lata później powołana została do życia firma-córka, „Royal Canine Iberica – tak jak sugeruje jej nazwa, zajęła się produkcją i dystrybucją suchej karmy z przeznaczeniem na rynek hiszpański.
I to jest moment, w którym firma stała się tak duża, że przerosła pana Jeana Cathary’ego. Po pięciu latach prowadzenia Royal Canine, francuski weterynarz odsprzedał markę większej korporacji. Ta z kolei sprzedała ją jeszcze większej, później byłą kolejna sprzedaż… Wreszcie, w 2001 roku, marka trafiła do światowego potentata, jakim jest korporacja Mars. Od tego czasu święci triumfy na giełdzie i jest jednym z najlepiej rozpoznawanych producentów suchej karmy dla zwierząt.