Suplementy diety na masę

Każdy, kto choć raz wybrał się na siłownię i przysłuchiwał rozmowom tam prowadzonym zauważy, że tematyka obraca się przede wszystkim wokół odżywek, suplementacji, preparatów stosowanych na zwiększenie masy. Jest to związane przede wszystkim ze skutecznością tego a także faktem, że jest to nierozerwalnie związane z widoczną zmianą masy. Co zatem jest najczęściej stosowane? Jest to przede wszystkim najlepsza kreatyna.

Kreatyna, jest obecnie uznawana za środek niezwykle dobrze działający a przy tym bezpieczny. Jest stosowana zarówno przez sportowców amatorów, jak i zawodowców. Przede wszystkim, czy jest najlepsza kreatyna? Jest to związek organiczny zbudowany z fragmentów białek, który znajduje się przede wszystkim w tkance mięśniowej. Głównym zadaniem jest gromadzenie energii w mięśniach, energii, która może być w każdej chwili uwolniona. Im więcej kreatyniny w mięśniach, tym więcej energii do wykorzystania. Jak wynika z przeprowadzanych badań, zwiększenie zdolności do podejmowania wysiłków o wysokiej intensywności, przyspieszenie procesu odnowy w czasie przerw między treningami. Dzięki temu ćwiczący może wykonywać więcej powtórzeń, co oczywiście prowadzi do większych efektów treningowych. Innymi słowy najlepsza kreatyna wpływa na przyrost masy mięśniowej, przyrost siły, wzrost wydolności fizycznej. W przypadku przyrostu masy mięśniowej mówimy o od 0,9 do 1,8 kg w przeciągu 4-12 tygodni treningu, jak więc widać jest to całkiem sporo. Z kolei wydolność fizyczna może wzrosnąć nawet o 15%. Kiedy zatem najlepsza kreatyna jest najbardziej skuteczna? Przede wszystkim u mężczyzn, poza tym w seriach sprinterskich, podnoszeniu ciężarów i tym podobnych. Oczywiście najlepsza kreatyna działa najlepiej wtedy, kiedy równolegle stosujemy dietę oraz trening siłowy.

Kreatynę należy stosować przede wszystkim przy treningach krótkotrwałych, odznaczających się bardzo wysoką intensywnością, albo też treningach powtarzalnych. Nie można jednak zapominać o skutkach ubocznych. Przede wszystkim mogą to być problemy żołądkowe, skurcze mięśni, odwodnienie, zwiększenie podatności na naciągnięcia lub nadwyrężenia mięśni. Mimo tych skutków ubocznych, inne badania dowiodły, że najlepsza kreatyna może być pomocna na przykład przy chorobach serca, u pacjentów z urazami ortopedycznymi oraz dolegliwościami nerwowo-mięśniowymi
Jak więc widzimy, najlepsza kreatyna jest skuteczna, osoby ćwiczące ją sobie chwalą. Warto więc się w nią zaopatrzyć, by mieć pewność mierzalnych i naprawdę widocznych efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.