Ćwiczyć rano czy wieczorem?

Ćwiczyć rano czy wieczorem?

Obie pory mają swoje korzyści zdrowotne.

Poranne ćwiczenia

Dla kogo poranny trening? Taka pora na ćwiczenia jest dla osób chcących zrzucić kilogramy. O tej porze dnia tkanka tłuszczowa spala się najszybciej. W czasie wysiłku organizm człowieka pobiera energię z glikogenu i tkanki tłuszczowej. Gdy śpimy glikogen przetwarza się na energię. Efektem tego jest to, że rano jego zawartość we krwi jest mniejsza i podczas ćwiczeń spalamy więcej tkanki tłuszczowej. Poleca się wykonywać ćwiczenia na czczo.

Aktywność ruchowa ranną porą poprawia nasz metabolizm, a także wpływa na dobre samopoczucie. Podobno poranne ćwiczenia poprawiają naszą koncentrację i zapamiętywanie. Wadą ćwiczenia rano jest dłuższa rozgrzewka. O tej porze dnia mięśnie są najbardziej podatne na kontuzje bo odpoczynku nocnym.

Ćwiczenia wieczorem

Ćwiczenia popołudniowe lub nawet wieczorne to dobra pora aby pozbyć się stresu i napięcia z całego dnia. Pozwolą nam spalić kalorie po posiłku. Zmniejszają apetyt wieczorny i nie grozi nam podjadanie.

Niewątpliwą zaletą jest to, iż nie potrzeba tak dużo czasu na rozgrzewką gdyż mięśnie są już rozgrzane po całym dniu. O tej porze mamy już najważniejsze obowiązki za sobą, dlatego pozwoli nam to skupić się na treningu. Po późniejszych ćwiczeniach, skorzystajmy z ciepłego prysznica, a to pomoże nam szybciej zasnąć.

Pora na ćwiczenia zależy tylko od nas i naszych potrzeb. Dostosuj je do rytmu twojego dnia. Niech sprawiają ci przyjemność, a nie będą tylko obowiązkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.